Ogar Oskar Christoph Waltz

To že zde nyní píši těch pár řádků, je mi důkazem podlehnutí mediálnímu tlaku, který zrovna vrcholí. Za pár hodin vypukne pro řadu lidí filmový svátek, předávání Oskarů, ceny americké filmové akademie. Celý dlouhý čas jsem se mylně domníval, že tahle soutěž jde tak trochu mimo mě a na výběr filmové tvorby, kterou hodlám konzumovat, nemá téměř žádný vliv, ale to jsem se mýlil.


Mám rád filmové umění, ale chybí mi zanícenost filmových znalců, kteří se nespokojí s tím co je jim servírováno a snaží se nalézat opravdovou kvalitu. Jsem jiný (líný) a svůj čas a energii marním jinak a pak z pohodlnosti sáhnu po nějakém vychvalovaném hollywoodském titulu, podpořeným známými hereckými jmény nebo puncem zlaté sošky Oskara. Nemám totiž náležitý přehled v dané oblasti a v té obrovské záplavě filmů se orientuji jen velmi těžko a třeba zrovna oskarové ocenění mě většinou ovlivní natolik, že podlehnu.

Častokrát jsem potom proklínal ty jež o udělení Oskara rozhodují. Film co mě "vzal" to projel a řemeslná kvalita, ovšem jen s pár doutnajícími jiskrami, slízla smetanu. Naštěstí tomu tak není vždy a porota jakoby mi z duše mluvila. Nakonec je to normální, žádný film se nezavděčí všem a já do toho, jako průměrný "filmomol", tolik nevidím.

Ten znak na čepici jsem mu uvěřil.

I tak mám v letošní Oskarové bitvě svého koně. Vídeňák s velkým charisma Christoph Waltz, který si v "Hanebných parchantech" vystřihl roli esesáka a lovce židů jménem Hans Landa. Scéna z francouzského venkova, na mléčné farmě, kterou Landa služebně navštíví filosofujíc nad sklenicí mléka o "krysách", se mi vryla hluboko pod kůži a považuji jí za nejlepší část jistě kvalitního filmu.

Sošku však hlavně přeji Christoph Waltzovi, který je nominován za výkon ve vedlejší roli. Rolí krutého nácka s mrazivě šíleným lehkým úsměvem ve tváři, se stal ve Státech známou postavou, točil něco s Cameron Diaz a spolu Reese Winterspoon připravuje nový film. Možná mu tahle "protekce" zvýší šance na Oskara. Než to stihnu dopsat, budou se už možná vítězové šklebit v globálních médiích.

Christoph Waltz a rakouský režisér filmu "Das weiße Band"
(nominace zahraniční film, kamera) Michael Haneke

¡Sdílet!

0 komentářů:

Okomentovat

Můžete použít některé značky HTML, jako například <b>, <i>, <a>,  Nápověda

Hledat

 

DC Bublina v síti

Qwimbyho sloupek

Qwimby je nájemný zabiják, ze staré školy, s neomylnou muškou. Svou práci si nebere osobně, a v duchu jeho vlastního hesla: "Jeden výstřel, jedna mrtvola, jedna odměna", kráčí vpřed od jednoho kšeftu ke druhému a ještě stačí prohodit některé ze svých "hlubokých mouder."

Nové články

DC Bublina © 2012 obsah volně šiřitelný s uvedením zdroje | Články: RSS | Pohání: Blogger